De eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Maaike Klootwijk - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Maaike Klootwijk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Afrika

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Hoi,

Ja dat duurde even maar nu eindelijk weer een blog!

Dinsdag om 10.05 vlogen we richting Kaapstad. We hadden een gezellig plekje in het vliegtuig. Amber en Miriam zaten voor Nicole en mij. Dus we konden met elkaar kletsen, films kijken en spelletjes doen. En natuurlijk niet te vergeten, onze mega voorraad snoep opeten.
Elf uur zaten we in het vliegtuig en ik vond dat behoorlijk lang. Het stil zitten begon te vervelen en de laatste uurtjes duurde het langst.
Nadat we geland waren konden we weer lopen en waren we in AFRIKA!
Snel door de paspoortcontrole, koffer ophalen en naar het pension. Het pension was heel knus. Wij hadden met z’n vieren een balkon kamer. Omdat we moe waren gingen we lekker slapen.

‘S ochtends ging het wekkertje. Miriam ging naar de wc en riep: ‘He, ik zie de tafel berg!’ En ‘bam’ iedereen sprong uit bed rende naar het wc raampje om te kijken. Wat een plaatje was het. Hier wil ik zeker op!
Die ochtend moesten we afscheid nemen van Amber en Miriam. Het was een gezellige tijd met ze!
Daar gingen we dan op weg naar Nieuwoudtville! We moesten 5 uur rijden met de auto. Maar eerst hebben we boodschapjes voor de eerste week gedaan. Dit was nog best lastig. Omdat alles hier anders is dan in de C1000 of AH. Maar het is gelukt!
We vervolgde onze reis. Onderweg zagen we mooie stukken land. Er zijn hier veel onbewoonde stukken. Ook hebben we flamingo’s gezien. Ze zijn hier een stuk minder roze.
Het laatste stuk moesten we de berg op. Dit was hoog, maar eenmaal op het plateau merk je er niks meer van.
Toen we bij ons huisje aankwamen werden we ontvangen door Chris en Margie. Super lieve mensen zijn het. Ze spreken Engels. Ik vind dit nog best lastig soms, ik kan het wel verstaan. Kost wel veel energie maar het praten vind ik lastiger. Ik kan soms niet helemaal uit mijn woorden komen. Maar met gebaren en de woorden die ik wel kan komt het best wel goed!
Ons huisje is gezellig en knus. We hebben allebei een eigen kamertje met een eigen badkamer. Er is een tv en we hebben internet.

Op dag 3 zijn we gaan kijken op de scholen. We zijn eerst naar de basisschool geweest. De leerkrachten hadden pauze en dus konden we ons even voorstellen. We werden vriendelijk ontvangen door de directeur. Sommige hebben moeite met onze namen en waren de steeds aan het oefenen om het uit te spreken.
Ze praten hier Afrikaans, wat erg op Nederlands lijkt. Ik kan het redelijk wel verstaan als ze stagdig (langzaam) praten. Ik kan al een paar woordjes Afrikaans: dankie, lekke dag en Ek is Maaike.
We hebben een paar kindjes van de basisschool gezien. Gelijk gingen ze zwaaien en lachen. Wat zagen ze er lief uit.
Daarna zijn we naar de Hoge school gegaan. Hier ga ik stage lopen. Deze kinderen zagen er een stuk ouder uit. Maar gingen ook meteen zwaaien en naar je kijken. Dat komt waarschijnlijk omdat wij er echt hollands uit zien haha. Grade 8 word mijn klasje. Dit is in Nederland groep 8 en deze kinderen zijn dus ongeveer 12/13 jaar. We mochten even de klas in om te kijken. Alle kinderen gingen staan en zeiden: goeiemorre juf Maaike.
Maandag begint onze stage. Ik heb er super veel zin in! En kan niet wachten om te gaan kijken hoe anders het hier allemaal gaat.

Internetten kan ik helaas alleen buiten. Maar mijn blog doet het niet goed. Gelukkig mag ik op de laptop van Nicole om jullie op de hoogte te houden!

Ik zou zeggen lekke dag! En tot snel!

Soen Maaike

  • 24 Januari 2014 - 20:59

    Martine:

    Klinkt lekker maaik! Hou ons op de hoogte!
    Dikke kus, Martine

  • 24 Januari 2014 - 21:38

    Miriam En Amber :

    Miriam en ik heb helemaal een glimlach op ons gezicht van jouw blog, wat een super leuke blog! super leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! nog heel veel plezier en we spreken elkaar snel! xxxx

  • 25 Januari 2014 - 09:16

    Kim:

    klinkt leuk maaike,
    geniet ervan.
    kusjes

  • 26 Januari 2014 - 01:23

    Jelmer:

    Heel veel succes maaike!!!
    X Jelmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Voor stage ga ik ongeveer 3 maanden naar Niewoudtville in Zuid Afrika

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 9160

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 02 April 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: