Die naweek - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Maaike Klootwijk - WaarBenJij.nu Die naweek - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Maaike Klootwijk - WaarBenJij.nu

Die naweek

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Hi,

Ja dat zijn jullie niet van me gewend, 2 blogs in 1 week.

Mijn naweek (weekend) starte vrijdag al. 's Avonds hadden ik en Nicole een pyjama party gehouden. We hebben bij elkaar gelogeerd. En dit was wel gezellig. Rond 00.00 zijn we gaan slapen want zaterdag moesten we vroeg op.
We zouden opgehaald worden door Eduard en hij zou ons wat dingen laten zien. Ik was aan het tandenpoetsen, mijn kamer zit aan de straat kant. Tegen Nicole was ik aan het grappen en zei dat hij er al aankwam. Terwijl wij nog veel moesten doen. Ze geloofde me, ik zei maar even dat het een grap was. Maar ja toen zag ik hem echt en geloofde Nicole me niet meer haha.
Hij was veel te vroeg dus wij moesten snel opschieten.
Eenmaal in de auto zijn we eerst naar de waterval gegaan. We liepen nog geen 2 minuten en zagen en hoorde al bavianen! De waterval was helemaal leeg maar zag er wel mooi uit.
Daarna zijn we een heel stuk gaan rijden. We wisten niet waar heen maar eenmaal aangekomen waren we aan het eind puntje van het plateau. Dit was erg mooi.
Ook zijn we nog naar de boerderij van zijn broer gegaan. Er waren koeien en volgens mij dacht hij dat wij die nog nooit gezien hadden. Maar deze koeien waren wel helemaal wit en super groot. Toen zijn we naar huis gegaan.
Het was een warme dag dus we zijn naar Mandy gegaan. Die woont naast ons. Zij heeft haar dam vol met water laten lopen en hier konden we lekker in zwemmen. Meer afkoelen dan zwemmen maar het was lekker!
Thuis het ik lekker wrappies gemaakt en met thuis geskyped. Tijdens het skypen heb ik kennis gemaakt met een mega tor. Hij vloog rond en ik moest al helemaal uitwijken voor hem. Toen vloog hij naar de lamp en ik nam afscheid van papa, mamma en Joost. Op dat moment viel die tor bam op mijn laptop. Ik gillen! Hahaha daarna kon ik wel lachen!
Als afsluiter zijn we naar Joke gegaan want Hans is naar de Kaap (Kaapstad). En dus dachten we dat ze het wel gezellig vond. We hebben spelletje gedaan en geborreld. Ik heb mijn eerste Afrikaanse wijntje op. Lekker hoor!

Zondag hadden we niet zoveel plannen. Oma was jarig en ik wilde graag met haar skypen om haar te kunnen feliciteren. Als eerst kwam opa in beeld met een pak hagelslag, die ik mis! Daarna kwam de jarige jet! Ze vond het helemaal leuk en ik ook! Helaas was de verbinding niet zo goed, er zat vast een baviaantje op de telefoon/internet kabel, en kon ik niet echt afscheid nemen.
Daarna zijn we naar het zwembad gefietst want vandaag zou het klaar zijn. Komen we aan is het hek dicht.. Dus wij Willem (man van het zwembad) bellen. Volgens hem was het leeg en schoon. Hij zei ook dat het morgenmiddag gevuld is met een goedje erin. Ik ben benieuwd want anders kan de eerste zwemles niet door gaan. Dat zou jammer zijn!
Vandaag zouden de Nederlandse onderwijsers aankomen. Maar ze hadden 3 uur vertraging en kwamen te laat aan op hun tussenstop. Ze hebben het vliegtuig gemist en komen nu een dag later. Dit is voor iedereen een domper, want nu loopt de hele planning in de soep. Maar dat komt ook allemaal wel weer goed!
Omdat Hans morgen niet kan rijden naar het zwembad hebben we aan Ben (broer van Joke) gevraagd of hij wil rijden. En gelukkig wil hij dat, super!

Morgen ga ik naar de lage school. Ik ga kijken bij alle klassen en al vast kijken wat ik voor lessen kan geven als ik meerdere dagen kom. Hier heb ik super veel zin in! En ben erg benieuwd hoe het daar gaat.
Ook begint morgen dan onze zwemles waar ik ook heel veel zin in heb! De eerste les willen we de kinderen kennis laten maken met het water. En ze laten drijven.

Er komt weer een drukke maar leuke week aan! Ik heb er zin in!

Soen Maaike

P.S. ik heb kennis gemaakt met een rolspin. Nou dit is echt een eng beest!!! Bekijk de foto of zoek anders op google!

  • 23 Februari 2014 - 20:45

    Marja:

    Heey Maaike,

    Wat maak je toch veel mee. Het lijkt me een heel mooie ervaring.
    Ik ben benieuwd van je van de andere groepen van de schoolklas vindt en wat ze daar leren.
    Wij hebben nu net een vakantie week erop zitten. Morgen gaan we weer beginnen aan een volgende periode. We gaan in de kring jouw foto's bekijken. Je ziet vanzelf een reactie van de kinderen van Unit 1.

    Tot snel,
    Marja

  • 24 Februari 2014 - 21:49

    Carlien En Marcel:

    Haaa Maaike,

    Handig dat je steeds een chauffeur hebben naar allerlei leuke bezienswaardigheden!
    Veel bavianen op de berg, mooie foto's. Witte koeien zie je ook niet elke dag en de
    rolspin moet je ook niet in je kamer hebben of liep die buiten? Die grote tor was wrsch.
    familie van de kakkerlak? Die vliegen ook rond en laten zich dan bam ergens neervallen.
    Dat deze tor nou net op je laptop landde was letterlijk en figuurlijk een giller:).
    Maar ook dat heb je gelukkig weer overleefd.
    De zwemlessen zitter er nu echt aan te komen, zo te lezen is het nu schoon en leeg,
    nu nog chloor en water erin. Hebben jullie een grote groep kinderen die je zwemles
    gaan geven? Welke leeftijd? Heb je zo'n haak om het kind haar/zijn hoofdje boven water
    te houden en kurkjes om? Jullie nemen zelf ook vast een duik met die hitte daar.

    Handig dat je ook naar het zwembad een chauffeur hebt, Ben. Is het ver van je huis?

    Goede week en veel plezier!

    Gr. Carlien en Marcel L. en A.
    PS de wraps zien er lekker uit!!
    Wij hebben chili con carne op een lekkere winterse hap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Voor stage ga ik ongeveer 3 maanden naar Niewoudtville in Zuid Afrika

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 9120

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 02 April 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: