Een Afrikaans weekendje - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Maaike Klootwijk - WaarBenJij.nu Een Afrikaans weekendje - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Maaike Klootwijk - WaarBenJij.nu

Een Afrikaans weekendje

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Zaterdag hebben we overdag lekker rustig aangedaan. Want ja Afrikanen doen alles op
hun gemak. Wat vandaag niet komt, komt morgen. Lezen in het zonnetje en ondertussen
bruin bakken. Gelukkig staat er hier een windje dus is het niet heel heet. Ook
hebben we wie is de mol gekeken. Dit wil ik natuurlijk niet missen!
‘s Avonds werden we uitgenodigd voor een braai. Dit is types Afrikaans en lijkt op
een BBQ. We waren met een groepje van 10 mensen. Allemaal Afrikanen. In het begin
was het een beetje wennen. Want zij spreken Afrikaans maar dan heel snel. Dat
verstaan wij niet. Ze wilde wel van alles over ons weten en vroegen steeds of ons
wel geniet. Ik heb hele gesprekken kunnen voeren met de mensen, een beetje Afrikaans
en een beetje Nederlands. Mijn Afrikaans word steeds beter! En het was een baie
leuke avond!

Vandaag zijn we met Hans en Joke en een vriendin van hun naar de beach geweest. Het
strand ligt zo’n 2 uur rijden hier vandaan. Eenmaal aangekomen hebben we een
wandeling gemaakt. De stranden zien er hier anders uit, er ligt bijna niemand aan
het strand. Ook zijn we even het water in geweest. Alleen met de voetjes want het
was wel een beetje koud. We hebben ergens wat gegeten en zijn daarna terug gegaan.

Ik merk dat ik minder bezig ben met Nederlandse dingen. Normaal keek ik veel tv
programma’s maar die hoef ik nu niet meer te zien. Behalve dan wie is de mol en boer
zoekt vrouw.

Morgen gaat de stage eindelijk beginnen! Ik heb er ontzettend veel zin in! Wel
moeten we vroeg op want om 7.00 uur moeten we op het sportveld zijn. Dus vanavond op
tijd naar bed!

Liefs vanuit Nieuwoudtville en tot snel!

  • 30 Januari 2014 - 21:34

    Petra Vd Hengel:

    Hoe gaat die daar in die sonnige Suid Afrika en het jij al gebraai.
    Hier begin dit winter te word Ek is so nuuskierig om te hoor hoe jij alles ervaar en so veel vrae. Dit is so lekker om van jou te hoor en te lees oor jou ervaringe.
    Is darem 'lekkere' jongens en hoe is die om voor die klas te staan? Luister hulle wel na jou?
    Wees geen vreemdeling en laat gereeld van jou hoor.
    Lieve groete uit Stoutenburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Voor stage ga ik ongeveer 3 maanden naar Niewoudtville in Zuid Afrika

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 9149

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 02 April 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: